Др Миленко Ћурчић

Редовни професор

Образовање:

  • Доктор наука: Флористичко-еколошка истраживања Bacillariophyta у бунарима на подручју Семберије, Институт за ботанику Биолошког факултета Универзитета у Београду (1993)
  • Магистар: Флора Bacillariophyta бунара околине Бијељине, Природно-математички факултет Универзитета у Сарајеву (1985)
  • Дипломирани биолог: Природно-математички факултет Универзитета у Београду (1973)

Звања:

  • 1981 - асистент – Педагошка академија, Тузла
  • 1984 – предавач Више школе
  • 1987 – професор Више школе
  • 1994 – доцент Педагошког факултета у Бијељини
  • 2000 – ванредни професор Педагошког факултета у Бијељини
  • 2006 – редовни професор Педагошког факултета у Бијељини

Област научног истраживања:

  • Биологија и екологија
  • Методика наставе природе и друштва

Предмети:

На основним студијама:

  • Методика наставe природе и друштва  1 и 2  (Студијски програм разредне наставе)
  • Биологија и екологија (Студијски програм разредне наставе)
  • Хигијена са здравственим васпитањем (Студијски програм за предшколско васпитање и образовање и студијски програм разредне наставе)
  • Основи природних наука (Студијски програм за предшколско васпитање и образовање)
  • Технологија и животна средина (Студијски програм техничко образовање и информатика) 

Остале важне информације:

Страни језици: енглески, њемачки

Одабране референце:

  • Објављене научне књиге, уџбеници и практикуми:
  1. Ћурчић, М., Ждерић, М. (2000): Методика наставе природе и друштва. – Учитељски факултет Унуверзитета у Српском Сарајеву.
  2. Ћурчић, М., Новаковић, М., Пашалић, С. (2000). Познавање природе за четврти разред, Завод за издавање уџбеника Српско Сарајево.
  3. Ћурчић, М. (2006): Методичка и организациона структура наставе природе и друштва. Завод за издавање уџбеника Источно Сарајево.
  4. Ћурчић, М., Новаковић, М., Пашалић, С. (2005). Познавање природе за пети разред. Српско Сарајево: Завод за издавање уџбеника.
  5. Петронић, С., Говедарица Лучић, А., Ћурчић, М., Братић, Н. и Перковић, Г. (2017). Самоникло љековито биље. Источно Сарајево: Пољопривредни факултет.
  6. Ћурчић, М. (2018). Методика наставе природе и друштва 1 и 2. Бијељина: Педагошки факултет.
  • Објављени радови  у научним часописима и зборницима са рецензијом:
  1. Јерковић, Л.: Ћурчић, М. (1987): Аn investigation of the diatoms attached to epilitic moss communities from wels of Bosnia and Herzegovina. – Пети Интернационални. Конгрес ботаничара, Берлин.
  2. Омерагић, Н.,Ћурчић, М. (1988): Валоризација квалитета и воде ријеке Јале на основу еколошких показатеља. – Конгрес еколога Југославије, Охрид.
  3. Јерковић, Л.: Ћурчић, М. (1990): Flora of  Bacillariophyta from open drinking water wells in Yugoslavia. – Пети интернационални конгрес еколога, Јокохама, Јапан (аbstract).
  4. Ћурчић, М., Јерковић, Л. (1990): Bacillariophyta  околине рудника соли у Тузли. – Научни скуп „Популација, врста и биоценоза“, Сарајево.
  5. Ћурчић, М., Јерковић, Л. (1990): Bacillariophyta маховина сакупљених у шумама околине Тузле. - Научни скуп „Популација, врста и биоценоза“, Сарајево.
  6. Ћурчић, М., Јерковић, Л. (1990): Bacillariophyta извора и потока планине Мајевице. - Научни скуп „Популација, врста и биоценоза“, Сарајево.
  7. Ћурчић, М. (1992): Епифитске Diatomophyceae и маховине у бунарима Семберије и њихов утицај на квалитет воде. – Конференција „Заштита вода 92“, Југословенско друштво заштите вода; 120-124, Суботица.
  8. Ћурчић, М. (1984): Дијатомеје ријеке Јале као индикатори квалитета воде. – Путокази, Тузла.
  9. Ћурчић, М. (1991): Bacillariophyta рудника соли „Тушањ“ у Тузли. – Збор. Рад. Пед. акад., Тузла.
  10. Ћурчић, М. (1996): Вертикална дистрибуција Bacillariophyta у отвореним буанрима Семберије. – Зборник сажетака Петог конгреса еколога, Југославије, Београд.
  11. Ћурчић, М. (1996): Аерофилне Bacillariophyta на бунарским маховинама Семберије. – Зборник сажетака Петог конгреса еколога Југославије, Београд.
  12. Ћурчић, М. (1997): Flora Bacillariophyta in the open drinking water wells on the localities of Semberija. – First Balkan Botanical Congress, Thessaloniki, Greece.
  13. Ћурчић, М. (1999): Валоризација квалитета воде ријеке Саве на локалитету Б.Рача на основу биолошких индикатора (Bacillariophyta). – Зборник радова „Заштита вода 99“, Соко Бања.
  14. Ћурчић, М. (2002): Артерски бунари у Семберији као ”станишта” Bacillariophyta, Зборник радова ”Вода 2002”, Врњачка Бања.
  15. Ћурчић, М. (2003): Критички осврт на биолошке садржаје у уџбеницима природе и друштва и познавања природе – саопштење, Научни скуп ”Универзитетска настава на почетку 21. вијека”, Дворови - Бијељина.
  16. Ћурчић, М. (2005): Наставни час природе и друштва у комбинованим одјељењима, Значења, бр. 51/2005, Добој.
  17. Ћурчић, М. (2005): Програмирана настава познавања природе, Нова школа, бр. 1/2005, Педагошки факултет, Бијељина.
  18. Ћурчић, М. (2006): Интерактивно учење у програмираној настави познавања природе, Нова школа, бр. 2/2006, Педагошки факултет, Бијељина.
  19. Ћурчић, М. (2006): Фенолошки аспект календара природе у нижим разредима основне школе, Нова школа, бр. 3/2006, Педагошки факултет, Бијељина.
  20. Ћурчић, М. ет ал. (2006): Интерактивно учење у предметном подручју Моја околина, Нова школа, бр. 3/2006, Педагошки факултет, Бијељина.
  21. Ћурчић, М. (2006): Начини распоређивања градива у настави природе и друштва, Радови Филозофског факултета у Источном Сарајеву, бр. 8/2006.
  22. Ћурчић, М. ет ал. (2006): Интерактивна настава различитих нивоа сложености, Радови Филозофског факултета у Источном Сарајеву, бр. 8/2006.
  23. Ћурчић, М. (2006): Интерактивно учење у програмираној настави природе и друштва, Норма, бр. 1/2006, Педагошки факултет, Сомбор. 
  24. Ћурчић, М. ет ал. (2008): Интерактивно учење у проблемској настави, Зборник радова Учитељског факултета у Ужицу.
  25. Ћурчић, М. (2009): Учитељски факултети у окружењу и Болоњски процес, Друга међународна интердисциплинарна научно – стручна конференција Суботица.
  26. Станковић, М. и Ћурчић, М. (2009): Резултати прелиминарних фаунистичко-флористичких истраживања локалитета Громижељ (Велино Село, Бијељина, РС-БИХ), Научни скуп, Зборник радова Филозофског факултета у Источном Сарајеву.
  27. Станковић, М. и Ћурчић, М. (2010): REVIEW SPECIES DIVERSITY SPECIAL NATURE RESERVE GROMIZELЈ, Међународни симпозиј у Бањи Јунаковић Апатин, Зборник радова.
  28. Ћурчић, М., Пикула, М., Милинковић, Д. (2006). Интерактивна настава различитих нивоа сложености. Радови Филозофског факултета, бр. 8-2006, стр. 293-308, Пале: Филозофски факултет.
  29. Ћурчић, М., Пикула, М., Милинковић, Д. (2006). Интерактивно учење у предметном подручју Моја околина. Нова школа, бр. 3-2006, стр. 208-222, Бијељина: Педагошки факултет.
  30. Ћурчић, М., Пикула, М., Милинковић, Д. (2006). Интерактивно учење у проблемској настави. Зборник радова, 7-2006, стр. 27-42, Ужице: Учитељски факултет.
  31. Станковић, М. и Ћурчић, М. (2009). Резултати прелиминарних фаунистичко-флористичких истраживања локалитета Громижељ (Велино Село, Бијељина, РС-БИХ), Научни скуп, Зборник радова Филозофског факултета у Источном Сарајеву.
  32. Станковић, М. и Ћурчић, М. (2010).  REVIEW SPECIES DIVERSITY SPECIAL NATURE RESERVE GROMIZELЈ, Међународни симпозиј у Бањи Јунаковић Апатин, Зборник радова.
  33. Ћурчић, М. (2011): Еколошки аспекти универзитетске наставе на очувању и заштити животне средине, пленарно излагање на II научном скупу, Педагошки факултет у Бијељини.
  34. Ћурчић, М. (2013): Угроженост биодиверзитета на подручју будућег резервата природе "Громижељ" на територији општине Бијељина, IV научни скуп, Педагошки факултет у Бијељини.
  35. Ćurčić, M., Milinković, D. & Radivojević, D. (2017). The Effects of Integrating Mathematics and Science & Social Studies Teaching in Learning Mathematics (Eds.), Proceedings of INTCESS 2017 4th International Conference on Education and Social Sciences (pp. 575-584). Istanbul: OCERINT, International Organization Center of Academic Research. ISBN: 978-605-64453-9-2. 
  36. Ћурчић, М., Милинковић, Д., Петронић, С., Радивојевић, Д., Братић, Н. (2017).  СИЛИКАТНЕ АЛГЕ КАО БИОЛОШКИ ИНДИКАТОРИ КВАЛИТЕТА ВОДЕ РИЈЕКЕ САВЕ НА ЛОКАЛИТЕТУ БРЧКО ДИСТРИКТА. Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства, бр. XI (2), 2016, стр. 63-70, Бијељина: Педагошки факултет.
  37. Ćurčić, M., Milinković, D., Radivojević, D. (2017). THE EFFECTS OF INTEGRATING MATHEMATICS AND SCIENCE & SOCIAL STUDIES TEACHING IN LEARNING MATHEMATICS. International E-Journal of Advances in Education, 3 (7), 17-25. DOI: 10.18768/ijaedu.309745.
  38. Milinkovic, D.,  Curcic, M. and Dumitraskovic, T. (2017). Mathematics Textbook Analysis in Terms of Support to Contextualized Teaching (Eds.), Abstracts & Proceedings of SOCIOINT 2017 - 4th International Conference on Education, Social Sciences and Humanities (pp. 585-594). Istanbul: OCERINT, International Organization Center of Academic Research.  ISBN: 978-605-82433-1-6.
  39. Ćurčić, M., Milinković, D. and Petrović-Tomanić, O. (2017). The species diversity of bacillariophyta in wells and other aquatic biotopes in Bosnia and Herzegovina”, International Journal of Development Research, 7, (07), 14076-14081. ISSN: 2230-9926.
  40. Ćurčić, M., Stanković, M., Milinković, D., Petrović-Tomanić, O. (2017). TAXONOMY AND ECOLOGY OF PHYTOCOENOTIC DIVERSITY OF THE GROMIŽELJ WETLAND AS A SPECIAL NATURE RESERVE. Archives for Technical Sciences, 17(1), 67-77. DOI: http://dx.doi.org/10.7251/afts.2017.0917.067C ISSN 1840-4855; e-ISSN 2233-0046
  41. Milinković, D., Ćurčić, M., Dumitrašković, T. (2017). MATHEMATICS TEXTBOOK ANALYSIS IN TERMS OF SUPPORT TO CONTEXTUALIZED TEACHING. International E-Journal of Advances in Social Sciences, 3 (8), 329-337. DOI: 10.18769/ijasos.336540
  42. Милинковић, Д., Ћурчић, М. (2017). Уџбеник као културно потпорно средство учењу математике у природном и друштвеном контексту. ”Културно-потпорна средства у функцији наставе и учења”, стр. 377-394, Ужице: Универзитет у Крагујевцу Учитељски факултет у Ужицу. ISBN 978-86-6191-046-3 УДК 371.3::51.
  43. Ћурчић, М., Петронић, С., Јањић, Н. (2017).  КОМУНИКАЦИЈА ИЗМЕЂУ БИЉАКА И ЊИХОВОГ ОКРУЖЕЊАМИТ ИЛИ СТВАРНОСТ. Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства, бр. XII (1), 2017, стр. 7-13. DOI 10.7251/NSK1701007C.
  44. Ћурчић, М. (2017). МРГУДА, ЦРНКА (UMBRA KRAMERI WALBAUM, 1792) УГРОЖЕНА ВРСТА У МОЧВАРИ ГРОМИЖЕЉ. Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства, бр. XII (1), 2017, стр. 14-18. DOI 10.7251/NSK1701014C.
  45. Ћурчић, М. (2017). ЗАШТИТА РЕБРАТИЦЕ (HOTTONIA PALUSTRIS L.) У МОЧВАРИ ГРОМИЖЕЉ. Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства, бр. XII (1), 2017, стр. 19-23. DOI 10.7251/NSK1701019C.
  46. Spasojević, P., Milinković, D., Opsenica, S. and Ćurčić, M. (2018) Rules and Limitations as a Pedagogical Problem of the Children Behavior Development in the Family and School. Open Journal of Social Sciences, Vol. 6 No. 5, 256-268. https://doi.org/10.4236/jss.2018.65019. ISSN Online: 2327-5960; ISSN Print: 2327-5952.
  47. Ćurčić, M., Milinković, D., Petrović-Tomanić, O., Đurić, D. (2018). Coenological similarities of diatoms in wells and in other water biotopes in Bosnia and Herzegovina. Archives for Technical Sciences, 18(1), 71-80. UDC 556.531.5:504.4(497.6); DOI: 10.7251/afts.2018.1018.071C;  ISSN 1840-4855; e-ISSN 2233-0046.
  48. Ćurčić, M., Milinković, D., Radivojevć, D. (2018). Educational Computer Software in the Function of Integrating and Individualization in Teaching of Mathematics and Knowledge of Nature. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14(12), em1607; ISSN:1305-8223 (online); https://doi.org/10.29333/ejmste/93808
  49. Милинковић, Д., Ћурчић, М. (2018). МОДЕЛОВАЊЕ САБИРАЊА И ОДУЗИМАЊА У МЛАЂИМ РАЗРЕДИМА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ. Научни скуп ”Језик, култура, образовање”, стр. 663–680. Ужице: Универзитет у Крагујевцу Учитељски факултет у Ужицу. ISBN 978-86-6191-050-0 УДК 371.3::51
  50. Milinković, D., Ćurčić, M. (2018). Mathematical Modelling of Natural and Social Context at Preschool Level of Education. Croatian Journal of Education, Vol. 20 No. Sp.Ed.3, 157-174.
  51. Ћурчић, М., Милинковић, Д. и Радивојевић, Д. (2019). Интегрисање наставе математике и природе и друштва образовним софтвером. Зборник радова са међународног научног скупа "Наука, настава, учење - проблеми и перспективе", стр. 489-508. Ужице: Универзитет у Крагујевцу Педагошки факултет у Ужицу.
  • Објављена саопштења у зборницима саопштења са рецензијом
  1. Ћурчић, М., Петронић, С., Јањић, Н. (2017).  КОМУНИКАЦИЈА ИЗМЕЂУ БИЉАКА И ЊИХОВОГ ОКРУЖЕЊАМИТ ИЛИ СТВАРНОСТ. Зборник сажетака са VII научног скупа са међународним учешћем „Научно-технолошке и друштвeне промјене и њихов утицај на систем образовања и васпитања“, 11. новембар 2016, Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  2. Ћурчић, М. (2017). МРГУДА, ЦРНКА (UMBRA KRAMERI WALBAUM, 1792) УГРОЖЕНА ВРСТА У МОЧВАРИ ГРОМИЖЕЉ. Зборник сажетака са VII научног скупа са међународним учешћем „Научно-технолошке и друштвeне промјене и њихов утицај на систем образовања и васпитања“, 11. новембар 2016, Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  3. Ћурчић, М. (2017). ЗАШТИТА РЕБРАТИЦЕ (HOTTONIA PALUSTRIS L.) У МОЧВАРИ ГРОМИЖЕЉ. Зборник сажетака са VII научног скупа са међународним учешћем „Научно-технолошке и друштвeне промјене и њихов утицај на систем образовања и васпитања“, 11. новембар 2016, Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  4. Ћурчић, М. (2017). Ботаничке баште у функцији учења биолошких садржаја. Зборник сажетака са VIII научног скупа са међународним учешћем „Наука и настава данас“, 17. новембар 2017. Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина. ISBN: 978-99938-55-35-4.
  5. Ćurčić, M., Milinković, D., Radivojević, D. (2018). AMBIENT LEARNING AS AN INTERDISCIPLINARY APPROACH. Abstracts International Scientific Conference 2018. MODERN APPROACHES TO THE PROFESSIONAL DEVELOPMENT AND WORK OF PRESCHOOL AND PRIMARY SCHOOL TEACHERS, (p. 92, 194). May 25, 2018. Beograd: Teacher Education Faculty University of Belgrade. ISBN: 978-86-7849-253-2.
  6. Ћурчић, М., Милинковић, Д., Радивојевћ, Д. (2018). Биолошки ритам и настава. Књига резимеа са III Дидактичке конференције „Предметне дидактике -Унапређење наставног 978-99938-55-52-1 процеса - Предности и изазови“, стр. 27. 16. 06 2018. године. Београд: Друштво предметних дидактичара Србије.УДК 371.3(048) 37.026. ISBN 978-86-918423-4-5.
Др Миленко Ћурчић
Датум и место рођења: 26.11.1949. Велино Село, Бијељина
Тел: +387 55 415 400 лок: 2937
е-mail: milenko.curcic@pfb.ues.rs.ba
Термини консултација: сриједа 9:00-11:00; кабинет 37

ОГЛАСНА ТАБЛА: Др Миленко Ћурчић

I Циклус

Основни студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

I Циклус

Основни студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

I Циклус

Основни студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

I Циклус

Основни студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

Студирај паметно, студирај Педагошки факултет!