Образовање:
Звања:
Област научног истраживања:
Предмети:
Предмети:
Остале важне информације:
Страни језици: енглески
Чланство у научним и стручним организацијама, асоцијацијама и удружењима:
2013– Члан удружења „Породични круг“ Бијељина
2020– члан Организације за пружање подршке васпитању и образовању у раном дјетињству (ОМЕП са дјеловањем у Босни и Херцеговини)
Чланство у научним и организационим одборима часописа:
2010 – 2011 Секретар редакције часописа Нова школа часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства, Педагошки факултет Бијељина, Универзитет у Источном Сарајеву.
2017– Члан редакције Бијељинског методичког часописа БМЧ, издавач: Педагошки факултет Бијељина, Универзитет у Источном Сарајеву.
2022– Главни и одговорни уредник часописа Нова школа часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства, Педагошки факултет Бијељина, Универзитет у Источном Сарајеву.
Чланство у научним и организационим одборима скупова и конференција:
2017. Члан Организационог одбора VIII научног скупа Наука и настава данас, Педагошки факултет Бијељина.
2018. Члан Организационог одбора IХ научног скупа Наука и настава данас, Педагошки факултет Бијељина.
2019. Члан научног одбора XV међународне научне конференције Методе у специјалној едукацији, рехабилитацији и терапији деце са сметњама у развоју и особама са инвалидитетом, Друштво дефектолога Војводине, Нови Сад, Србија и партнери - факултети за образовање дефектолога у државама Југоисточне Европе.
Чланство у рецензентском одбору:
2017–Бијељински методички часопис БМЧ, издавач: Педагошки факултет Бијељина.
2017 – 2022 Нова школа часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства, издавач: Педагошки факултет Бијељина.
2018–Наша школа, издавач: Друштво педагога Републике Српске.
2020. Зборник радова са научног скупа Бањалучки новембарски сусрети 2019, издавач: Филозофски факултет Бањалука.
2023. Зборник радова II научно-стручне конференције УВССРС Кроз игру живим, учим и растем, издавач: Удружење васпитача и стручних сарадника Републике Српске.
2023. International conference Learning . Life . WorkPart of the Focus on Pedagogy Series, organizer: AMPS | California Institute of Integral Studies, San Francisco.
2024. Environment and Social Psychology (Indexed in Scopus), publisher: Asia Pacific Academy of Science.
2024. Journal of Infrastructure, Policy and Development
ISSN: 2572-7931 (Indexed in Scopus), publisher: EnPress Publisher, USA.
2024. Društvene i humanističke studije DHS, izdavač: Filozofski fakultet u Tuzli.
2024. Зборник радова са 2. Научно-стручног скупа „Истраживања у методикама васпитно-образовног рада: резултати и специфичности“, издавач: Филозофски факултет Бањa Лука.
2024. Research on Preschool and Primary Education, publisher: Luminescience press, China.
Остале информације:
2021– Рецензент Агенције за високо образовање Републике Српске за рецензирање студијских програма.
2024– Стручњак за акредитацију високошколских установа из реда представника академске заједнице у Босни и Херцеговини, Агенција за развој високог образовања и осигурање квалитета Босне и Херцеговине ХЕА.
Пројекти:
National Project leader
Project Name: The OMEP ESD rating scale project - Early Childhood Education for Sustainability and Global Citizen Education, Second edition
Organizer: World Organization for Early Childhood Education
Project implementation: 2020 – 2021
Координатор научно-истраживачког пројекта
Назив пројекта: Могућности унапређивања предшколског васпитања и образовања у Републици Српској из угла различитих друштвених актера
Фонд из којег се пројекат финансира:
Министарство за научнотехнолошки развој и високо образовање Републике Српске
Период реализације: 2024 – 2025
Одабране референце:
Радови објављени у часописима и зборницима са рецензијом:
Спасојевић, П., и Цвјетковић, М. (2010). Педагошке импликације злостављања дјеце и насиља у породици. Нова школа,часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства, 7, 124–137.
Спасојевић, П., Цвјетковић, М., и Спасојевић, В. (2013). Савремена основна школа између друштвених очекивања и реалности кризе теорије и праксе васпитања и образовања. Нова школа,часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства, 11, 210–230. https://novaskola.pfb.ues.rs.ba/index.php/ns/article/view/197
Спасојевић, П., Јефтовић, М., и Цвјетковић, М. (2013.). Рано учење као најактуелнији изазов савремене педагогије. У Ковачевић, М. (Ур.), Зборник „Наука и традиција“ (стр. 597–612). Филозофски факултет Пале.
Спасојевић, П., Опсеница, С., Цвјетковић, М., и Миљеновић, С. (2013). Образујемо ли васпитаче за будућност? У Спасојевић, П. (Ур.), Зборник радова са I стручно-научне конференције БАПТА „Савремено образовање и компетенције васпитача у предшколским установама“ (стр. 9–18). Балкански савез удружења васпитача БАПТА.
Спасојевић, П., Јефтовић, М., и Цвјетковић, М. (2013). Компетенције васпитача и њихов професионални развој у функцији унапређивања квалитета рада у дјечијим вртићима. У Арсић, Р. (Ур.), Зборник радова Учитељског факултета у Призрену - Лепосавић (стр. 59–72).
Спасојевић, П., Цвјетковић, М., и Мојић, Д. (2013). Холистички програми раног учења у вртићу у контексту најбитнијих обиљежја функционалног тимског планирања. У Д. Видановић (Ур.), Зборник радова Високе школе струковних студија за образовање васпитача у Пироту (стр. 295–316). Висока школа струковних студија за образовање васпитача Пирот.
Спасојевић, П., и Цвјетковић, М. (2013). О потреби конституисања Методике предшколског васпитања и образовања засноване на холизму. У М. Јоковић (Ур.), Зборник радова "Васпитач у XXI веку" (стр. 65–78). Висока школа за васпитаче струковних студија Алексинац.
Цвјетковић, М. (2014). Значај научних открића у неурофизиологији за педагошки контекст раног учења и развоја. Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства, 9, 51–61. https://novaskola.pfb.ues.rs.ba/index.php/ns/article/view/160
Цвјетковић, М., Спасојевић, П., и Јефтовић, М. (2014). Развојна постигнућа дјеце старијег предшколског узраста у искуствима из примјене холистичког програма раног учења. У П. Спасојевић (Ур.), Зборник рaдова „Предшколство између традиције и реформи“ (стр.79–88). Балкански савез удружења васпитача БАПТА.
Цвјетковић, М., и Јефтовић. М. (2014). Вјерују ли родитељи у моћ и користи од раног учења? У Б. Димитријевић (Ур.), Зборник радова „НАУКА И САВРЕМЕНИ УНИВЕРЗИТЕТ 3“ (стр. 171–185). Филозофски факултет Ниш.
Спасојевић, П., Травар, М., и Јефтовић М. (2014). Најбитнија методичка питања организације и планирања непосредног васпитно-образовног рада са дјецом вртићког узраста. Методичка пракса, часопис за наставу и учење, 3, 233–244.
Росић, М., и Травар, М. (2015). Квалитет живота особа трећег животног доба и њихов положај у породици и друштву. Методичка пракса, часопис за наставу и учење,1/2, 27–38.
Самарџић, М., и Травар М. (2015). Простор слободе дјетета у планирању васпитно-образовног рада у вртићу. Радови Филозофског факултета Пале, 17, филозофске науке, 219–231.
Самарџић, М., и Травар М. (2016). Компетенције васпитача за сарадњу са родитељима. Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства,11, 156–168. https://novaskola.pfb.ues.rs.ba/index.php/ns/article/view/98
Спасојевић, П., Самарџић, М., и Травар, М. (2016). Може ли опстати школа у блиској будућности без добрих учитеља и одговорних родитеља? Годишњак Српске академије образовања, XII, 305–316.
Миљеновић, С., и Травар, М. (2017). Синдром изгарања на послу код наставника основних и средњих школа и његове импликације у наставној пракси. У С. Маринковић, (Ур.), Зборник радова Учитељског факултета у Ужицу „Културно-потпорна средства у функцији наставе и учења“ (стр. 105–120). Учитељски факултет.
Spasojevic, P., Samardzic, M., Travar., M. (2017.). Collaboration of parents and institutions in support of proper development of preschoolers. In J. Beseda, L. Rohlikova, J. Bat’ko (Eds.), DisCo 2017: Open education as a way to a knowledge society 12th conference reader (pp. 442–458). Centre for Higher Education Studies. https://disconference.eu/wp-content/uploads/2017/01/DisCo-2017-Open-education-as-a-way-to-a-knowledge-society_-12th-conference-reader.pdf - INDEXED IN WEB OF SCIENCE
Травар М. (2017). Улога васпитача у креирању подстицајне средине за рано учење у вртићу. Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства, 12(2), 56–66. https://doi.org/10.7251/NS1702056T
Travar, M., i Spasojević, P. (2018). Stavovi roditelja predškolske djece o ranom učenju. Zbornik Odseka za pedagogiju, 27, 151–172. https://zop.ff.uns.ac.rs/index.php/zop/article/view/28
Спасојевић, П., Опсеница, С., Травар, М., Миљеновић, С., Мојић, Д., и Ракић, Ц. (2018). Одговорности родитељства, средине и институција у припреми школе за дјецу. Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства, 13(1), 63–75. https://doi.org/10.7251/NSK1801063Shttps://doisrpska.nub.rs/index.php/NSK/article/view/5702/5518
Travar, M. (2018). Pedagogical challenges and barriers during the transition from family and kindergarten to primary school. In J. Beseda, L. Rohlikova (Eds.), DisCo 2018: Overcoming the Challanges and Barriers in Open Education 13th conference reader (pp. 355–366). Centre for Higher Education Studies http://disconference.eu/wp-content/uploads/2017/01/DisCo-2018-Overcoming-the-Challenges-and-Barries-in-Open-Education-13th-conference-reader-1.pdf - INDEXED IN WEB OF SCIENCE.
Травар, М., и Миљеновић, С. (2018). Унапређивање услова за институционално рано учење – домети и перспективе. У Н. Милановић (Ур.), Зборник радова Педагошког факултета са научног скупа Наука и настава данас (стр. 136–145). Педагошки факултет Бијељина.
Травар, М., Мандић, Б., и Радовановић, С. (2019). Савремена схватања о дјечијој игри као методи раног учења на млађем школском узрасту. Бијељински методички часопис, 6, 40–47.
http://bmc.pfb.ues.rs.ba/documents/Radovi/BMC%206%20(2019),%2040-47.pdf
Travar, M. (2019). Key differences in approaching education in kidergarten and primary school. Visnyk Taras Shevchenko National University of Kyiv: Pedagogy, 9(1), 62–66.
Travar, M. (2020). Close relation between preschool and primary school education as the precondition for integrated contemporary education system. In A. Mykolaichuk (Ed.), Proceedings Integration of New Knowledge, Research and Innovation Across Europе (pp. 68–70). State University of Telecommunications Kyiv.
Travar, M. (2021). Establishing continuity at the initial levels of the education system. Pedagogical Almanac, 1, 44–50. https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=959829
Travar. M., i Bozalo. S. (2021). Povezanost predškolskih ustanova i društvene sredine iz ugla kadrova u predškolstvu. Research in Pedagogy, 11(2), 395–404. http://research.rs/wp-content/uploads/2021/06/2217-7337_v11_n02_p395.pdf
Pribišev Beleslin, T., & Travar, M. (2022). The Importance of the OMEP ESD Rating Scale for Building Future Preschool Teachers’ Professional Competencies in Bosnia and Herzegovina. International Journal of Early Childhood, 54, 139–164 . https://doi.org/10.1007/s13158-022-00319-w- INDEXED IN WEB OF SCIENCE.
Pribišev Beleslin, T., Travar, M., Partalo, S., i Šindić, A. (2022). Osobne i profesionalne kompetencije odgajatelja za igru s djecom. U D. Velički, M. Dumančić, (Ur.), Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene i umjetničke konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2, In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević. Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
Травар, М., Рикић, Б., Томанић, К. (2022). Положај дјетета у националном и алтернативним предшколским програмима. Зборник радова Педагошког факултета са научног скупа “Наука и настава данас”, стр. 317-330.
Travar, M., & Miljenović, S. (2022). Reform of the first triad in primary schools of the Republic of Srpska from the teacher's perspective. In J. Stevanović, D. Gundogan, & B. Ranđelović (Eds.), Book of proceedings: 28th International Scientific Conference “Educational Research and School Practice” (pp. 91–95). Institute for Educational Research.
Travar, M., & Samardzic Jelcic, M. (2023). Comparison of preschool programs in Sweden and Bosnia and Herzegovina in the context of their sustainability in risk times. AMPS PROCEEDINGS SERIES. Applying Education in a Complex World: Teaching and Learning, 33.1, 61–69. https://amps-research.com/wp-content/uploads/2024/01/Amps-Proceedings-Series-33.1.pdf
Травар, М., Травар, Н. (2023). Актуелни изазови у васпитању и образовању и потреба за осавремењивањем школске педагогије. Зборник радова Педагошког факултета са научног скупа “Наука и настава данас”, стр. 164-174.
Травар, М. (2024). Люди и необходимость их изменения как важнейший фундамент общей модернизации и повышения качества системы образования. Актуальные проблемы филологии и методики преподаваниы иностранных языков, Т. 18, No. 1, С. 82-88. (indexed in Russian Index of Scientific Citing RISC)
Miljenović, S., Travar, M., & Opsenica, S. (2024). PREDICTION OF CLASSROOM MANAGEMENT STYLES BASED ON TEASCHERS’ PERSONAL CHARACTERISTICS. SCIENCE International Journal, 3(1), 109–114. https://doi.org/10.35120/sciencej0301109m
Учешће на научним скуповима и конференцијама:
Миљеновић, С., Опсеница, С. и Травар, М. Иницијално обраовање наставника и њихов степен изгарања на послу и степен развијености емпатије, XIV научни скуп са међународним учешћем „Наука и настава данас“, Педагошки факултет Бијељина, септембар 2024.
Предавање на научном скупу по позиву:
Travar, M.: Mogućnosti primjene RBS u procjeni razvoja predškolske djece koja pohađaju vrtić. 10th Days of BHAAAS in B&H, Internacionalni transdisciplinarni simpozij iz oblasti ranog rasta, razvoja i ranog učenja, Jahorina, jun 2018.
Монографијe:
Спасојевић, П., Опсеница, С., Травар, М., Миљеновић, С., Мојић, Д. и Ракић, Ц. (2017).Школа родитељства за учитеље и родитеље дјеце млађег школског узраста. Бијељина: Педагошки факултет.
Травар, М. (2021). Педагошке основе успостављања континуитета на почетним нивоима васпитно-образовног система. Бијељина: Педагошки факултет.
Приручници за универзитетску наставу:
Станоловић, С. и Травар, М. (2014). Породична педагогија Практикум, Лакташи: Графомарк.
Станоловић, С. и Травар, М. (2018). Породична педагогија Практикум, Бијељина: Педагошки факултет.
Травар, М. (2018). Предшколска педагогија Практикум. Бијељина: Педагошки факултет.
Студирај паметно, студирај Педагошки факултет!