Др Сања Милић

Ванредни професор

Звања/ радна мјеста: Ванредни професор

Научна/умјетничка област: Дидактика

Основне студије:

  • Назив институције: Филозофски факултет Бања Лука, одсјек Педагогија
  • Мјесто и година завршетка: Бања Лука, 2009.

Основне студије:

  • Назив институције: Педагошки факултет у Бијељини, одсјек Разредна настава
  • Мјесто и година завршетка: Бијељина, 2006.

Постдипломске студије:

  • Назив институције: Филозофски факултет у Источном Сарајеву
  • Мјесто и година завршетка: Пале, 2012.
  • Назив теме магистарског рада: Дидактичке специфичности рада са даровитим ученицима у основној школи
  • Ужа научна/умјетничка област: Дидактика

Докторат:

  • Назив институције: - Филозофски факултет Пале
  • Мјесто и година завршетка: - одбрањена 25. марта 2016. године на Филозофском факултету у Источном Сарајеву
  • Назив дисертације: ''Иновирање наставног процеса са даровитим ученицима као претпоставка друштвеног прогреса''
  • Ужа научна/умјетничка област: - Дидактика

Претходни избори у наставна и научна звања (институција, звање и период):

     Универзитет у Источном Сарајеву – Педагошки факултет у Бијељини:

  • асистент у.н.о. Дидактика од 26. јуна 2009. године.
  • виши асистент у.н.о. Дидактика од 27. фебруара 2013. године.
  • доцент у.н.о. Дидактика од 29. септембра 2016. године.
  • ванредни професор у.н.о. Дидактика од 29. септембра 2021. године.

Предмети:

Основни студиј

Предавања и вјежбе:

  • 1. Дидактика (Техничко и информатичко образовање)
  • 2. Педагошка комуникација (Разредна настава)
  • 3. Педагошка комуникација (Предшколско образовање)
  • 4. Рад са даровитом дјецом (Предшколско образовање)

Вјежбе:

  • 1. Дидактика 1 (Разредна настава)
  • 2. Дидактика 2 (Разредна настава)
  • 3. Интегрисани курикулум (Предшколско образовање)

Мастер студиј

Предавања и вјежбе:

  • 1. Савремене дидактичко-методичке концепције у разредној настави (Разредна настава)
  • 2. Даровитост у предшколској доби (Предшколско образовање)

Одабране референце:

AДРЕСЕ

Publons: https://www.webofscience.com/wos/author/record/AAR-6937-2021

Research Gate:   https://www.researchgate.net/profile/Sanja-Milic

Orcid: https://orcid.org/0000-0001-6182-4917

Google scholar: https://scholar.google.com/citations?user=gpemJ_4AAAAJ&hl=hr

 

РЕФЕРЕНЦЕ

Web Of Science

Q1

Milić, S. & Simeunović, V. (2021). Еxploring e-learning critical success factors in digitally underdeveloped countries during the first wave of the COVID-19. Interactive Learning Environments, DOI: 10.1080/10494820.2021.1990965  IF: 5.4

Milić, S. & Simeunović, V. (2022). Teachers’ roles in online learning communities: a case study from the digitally underdeveloped country, Interactive Learning Environments, DOI: 10.1080/10494820.2022.2081210  IF: 5.4

Q2

Milić, S. & Simeunović, V. (2022). Do gender stereotypes play a role in the process of identifying gifted students in Western Balkan countries? – Case study Bosnia and Herzegovina. European Journal of Education. https://doi.org/10.1111/ejed.12594 IF: 2.4

Simeunovic, V, Milic, S ˛& Pajrok,  A. (2022). Higher Education in the Eyes of EconomicOperators. Sustainability, 14(13):7973. https://doi.org/10.3390/su14137973 IF: 3.9

Q3

Milic, S. & Simeunović, V. (2022). Concordance between giftedness assessments by teachers, parents, peers and the self-assessment using multiple intelligences, High Ability Studies, 33(1), 1-19, DOI: 10.1080/13598139.2020.1832445 IF: 1.8

Q4

Milić, S. & Marić, N. (2022). Concerns and Mental Health of Teachers from Digitally Underdeveloped Countries Regarding the Reopening of Schools after the First Wave of the COVID-19 Pandemic’. Work 71(1), 53 – 64. DOI:10.3233/WOR-210885 IF: 2.3

Поглавље у монографији међународног значаја

Simeunović, V. & Milić. S.  (2017). Application of Data Mining in Predicting the Evaluation Preocess at Postsecondary Educational Establishments - RapidMiner//New Approaches to  Research Methodology in Education/ Opić, Siniša; Bognar, Branko; Ratković, Snežana (ed.). Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, 79-109.

Монографија националног значаја:

Милић, С. и  Симеуновић, В. (2022). Да ли ће Ковид 19 криза подстаћи транзицију универзитета ка образовању 4.0 у дигитално неразвијеним земљама? /Високо образовање у вријеме пандемије из угла студента/. Педагошки факултет у Бијељини.

Милић, С. и  Симеуновић, В. (2017). Идентификација даровитих ученика у основној школи путем процјене.  Педагошки факултет у Бијељини (ИСБН 978-99938-55-34-7) (Суфинансирана од стране Министарства науке и технологије 2017. године)

Симеуновић. В. и Милић. С. (2013). Даровити ученици у основној школи – подршка и развој. ЕКТОС: Бања Лука.

ERIC (Education Resources Information Center)

Simeunović, V. & Milić, S.  (2018). Software Solution of Web Questionnaires for the Analysis of the Economy in Relation to the Competence of Students. Asian Journal of Education and Training,  4(1), 1-8. DOI:10.20448/journal.522.2018.41.1.8, 2018

Milić, S. & Simeunović, V. (2017). Possibility of Identifying the Logical-Mathematical Giftedness with Students of Lower Primary School Grades through Evaluations. Journal of Education and e-Learning Research, 4 (4),  154-162. 10.20448/journal.509.2017.44.154.162, 2017

EBSCO

Milić, S. & Simeunović, V. (2016). The Role of Expert Assessment in Early Identification of Above Avarage Abilities of Gifted Students.  Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP), 10 (2), 297-313

ERIH +

Milić, S & Bjelica, D. (2022). The influence of the quality of the teacher's instruction on the development of creativity in preschool children. Baština, 58. https://doi.org/10.5937/bastina32-32947

Simeunović, V. & Milić, S. (2022). Determining the content validity of newly constructed research instruments (for example, instruments for assessing the giftedness of school children). Uzdanica, 19(1). 10-46793-uzdanica19-1-269s/

Perdan-Ilić, M. , Đermanov, J. & Milić, S. (2022). Specificities of work organisation in combined class in schools across the republic of srpska from the perspective of teachers. Our school, 28(2), 121–150 https://doi.org/10.7251/NSK2202121P

Радови у часопису националног значаја прве категорије Република Српска

Милић, С. (2010). Идентификација даровитих ученика у основној школи и рад са њима. Нова школа, бр. 7, стр. 109 – 123.

Симеуновић. В. и Милић. С. (2012). Рано откривање креативности – основа за друштвени напредак. Нова школа, број 9-10, стр. 56-74.

Симеуновић, В. и Милић, С. (2013). Дефинисање компетенција наставника за рад са даровитим ученицима у складу са европским стандардима,  Нова школа  VIII(2), стр. 40 – 51.

Милић, С. и Пердан, М. (2013). Позиције учитеља у комбинованим одјељењима. Нова школа, бр. 8., стр. 352 – 362.

Милић, С., Колунџић, Д. и Симеуновић, В. (2014). Моделовање рада са даровитим ученицима. Нова школа.  IX(1), стр. 85 – 98.

Симеуновић, В., Милић, С. и Бјелица, Д. (2018). Формативно провјеравање на факултетима у свјетлу реформи високошколског образовања студената. Нова школа XIII(2), 5-17.

Милић, С. и Симеуновић, В. (2017). Утицај научно-технолошких промјена на разумијевање феномена даровитости. Нова школа  XII (1), 141-148.

Милић, С. и Симеуновић, В. (2016). Школско законодавство као основа за иновирање наставног процеса у раду са даровитим ученицима. Нова школа  XI(2), 9-17.

Радови у часописима и зборницима националног значаја

Симеуновић. В. и Милић. С., (2010). Предвиђање успјеха студената на учитељском студију методама дата мининга. Култура и образовање – детерминанте друштвеног прогреса (достигнућа, домети, перспективе). Зборник радова са научног скупа Филозофски факултет, Бања Лука, 2010. стр. 661-682.

Симеуновић, В. и Милић, С. (2010). Високо образовање у функцији привредног развоја у Републици Српској, Зборник радова са V научног скупа на Универзитету Синергија.

Симеуновић, В.,  Прерадовић, Љ. и Милић, С. (2011). Коришћење база података у подршци одлучивању на факултетима. Зборник радова са научног скупа ТИО за друштво учења и знања, Технички факултет Чачак, 1-3. јун 2011. стр. 539-545.

Симеуновић, В. и Милић, С. (2013). Значај ране идентификације даровитости. Зборник радова балканског савеза удружења васпитача БАПТА, стр. 117 – 131.

Simeunović, V. i Milić. S.  (2014). Identifikacija darovitosti kod učenika nižih razreda osnovne škole putem procjene. Zbornika radova sa naučnog skupa 14. Dani Mate Demarina, Učiteljski fakultet Zagreb, str. 263 – 273.

Милић, С. (2014). Дидактичке специфичности рада са даровитим ученицима у     оквиру редовне наставе. Методичка пракса, 13(4), стр. 363 – 372.

Милић, С. (2014). Психолошке основе даровитости. Методичка пракса, 13(1), стр. 25 – 31.

Милић, С., Симеуновић, В. и Лаловић, С. (2014). Иновирање приступа у откривању креативности код дјеце предшколског узраста. Зборник радова са научног скупа Имплементација иновација у образовањуи васпитању – изазови и дилеме, Учитељски факултет у Београду, стр. 612 – 622.

Милић, С., Симеуновић, В. и Лаловић, С. (2015). Системски развој даровитости путем јасног дефинисања исхода у настави. Нова школа  X(1), стр. 67 – 78.

Симеуновић, В. и Милић. С. (2013). Квалитетно образовање наставника као услов за постизање образовних стандарада у школама. Иновације у настави, (13) 4, стр. 45 – 57.

Симеуновић, В., и Милић, С.. (2017). Међузависност између нових/настајућих педагогија и савремених технологија. Иновације у васпитању и образовању: дигитализација, иновативни програми и модели, 193-208

СТРУЧНА БИОГРАФИЈА

Руковођење националним научноистраживачким пројектима

Научно истраживачки пројекат: ,,Израда софтвера за процјењивање даровитости код ученика'' (број уговора: 19/6-020/961-26/18). Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву Министарство науке и технологије Републике Српске. (започет 2019. – 2021. завршен)

Teстирање софтвера за процјењивање даровитости код ученика. 19.032/961-37/19. Финансиран од стране Министарства за научнотехнолошки развој, високо образовање и информационо друштво. (започет 2021.-2022. завршен)

Истраживач на научноистраживачким пројектима националног значаја

Млади истраживач, Научно истраживачки пројекат: ''Просторно-функционални развој предшколског васпитања и образовања Републике Српске''. Носилац пројекта:
Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву. Финансијска подршка: Министарство науке и технологије у Влади Републике Српске, 2010.

Млади истраживач, Научно истраживачки пројекат: ''Модел информационих система за примјену кластер анализе у истраживању демографске старости становништва општина Републике Српске''. Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву. Финансијска подршка: Министарство науке и технологије у Влади Републике Српске, 2010.

Млади истраживач, Научно истраживачки пројекат: ''Иновирање наставног процеса са даровитим ученицима као претпоставка друштвеног прогреса''. Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву Министарство науке и технологије Републике Српске. 2013 године.

Млади истраживач, Научно истраживачки пројекат: ''Идентификација даровитости код ученика нижих разреда основне школе путем процјене''.  Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву Министарство науке и технологије Републике Српске. 2014 године.

Млади истраживач, Научно истраживачки пројекат: ''Утврђивање потреба тржишта рада са становишта компетенција стечених на високошколским установама у процесу реформе високог образовања''.  Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву Министарство науке и технологије Републике Српске. 2015 године.

Млади истраживач, Научно истраживачки пројекат: ''Планирање породице и популациона едукација као модел демографског опоравка РС''.  Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву Министарство науке и технологије Републике Српске. 2015 године.

Истраживач: Научно истраживачки пројекат: ,,Софтверска подршка за предвиђање  успјешности студирања“ (бр. уговора 19/6-020/961-27/18). Финансиран од стране Министарства за научнотехнолошки развој, високо образовање и информационо друштво. (започет 2019. – 2021 завршен)

Истраживач: Редизајнирање софтверског рјешења   web упитника и испитивање  ставова привреде према компетенцијама студената. 19.032/961-32/19. Финансиран од стране Министарства за научнотехнолошки развој, високо образовање и информационо друштво. Oд 2020.-2022.

Члан тима међудржавног научноистраживачког пројекта

ИМП002 - Истраживања о образовним активностима и васпитно образовном раду у условима пандемије КОВИД19 - онлајн настава, настава на даљину, хибридна настава. Анализа дигиталних компетенција просветних радника и дигиталне зрелости школа”, који подрзава и финансира Учитељски факултет у Призрену-Лепосавићу, Универитета у Приштини - Косовској Митровици (започет 2021. – завршен 2022.)

Координатор међудржавног пројекта из културе:

Пројекат: „Учитељ у Пелагићево вријеме и у модерном добу“ (број уговора: 401-01-00199/2018-05). Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Суфинансијер:  Министарство културе и информисања Републике Србије, 2018. године.

Члан тима међудржавног пројекта из културе:

Пројекат: ''Савремени писци за дјецу из Републике Српске као чувари националног идентитета''. Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву. Суфинансијер:  Министарство културе и информисања Републике Србије, 2016. године.

Пројекат''Знаменити учитељи Семберије''. (број уговора 401-01-00180/2017-05). Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву. Суфинансијер: Министарство културе и информисања Републике Србије, 2017. године.

Постдокторско истраживање

Постдокторско истраживање на Универзитету у Крагујевцу – 2019. године, стипендирано у цјелости од Универзитета у Крагујевцу. /Одлука број: III-01-652/9/

Предавања по позиву

,,Teachers’ roles in online learning communities’’. 25. март2021. Eötvös József Főiskola (EJF) Hungary.

 

 

Др Сања Милић
Датум и место рођења: 16. 4. 1983. Зворник
Тел: +387 55 415 400 лок 2920
е-mail: sanja.milic@pfb.ues.rs.ba
Термини консултација: уторак 10.00 - 11.00 у кабинету бр. 43

ОГЛАСНА ТАБЛА: Др Сања Милић

I Циклус

Основни студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

I Циклус

Основни студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

Студирај паметно, студирај Педагошки факултет!