Студије II Циклус
Мастер студиј
СТУДИЈСКИ ПРОГРАМ РАЗРЕДНА НАСТАВА - 60 ECTS
Наставни план и програм другог циклуса студија Разредна настава Педагошког факултета Бијељина темељи се на Болоњској декларацији и примјени стандарда ЕCTS бодовања.
Дипломске академске мастер студије за стицање квалификације мастер разредне наставе - 300 ECTS усклађене су са најсавременијим стратегијама и концепцијама учења у млађим разредима основне школе, а засноване су на најсавремнијим приступима универзитетској настави, укључујући одговарајуће стручно-методичке аспекте истраживања, повезивања сазнања са праксом и наставну подршку студентима у самосталном раду, заснованом на мултидисциплинарном учењу проблемске, истраживачке и откривалачке оријентације. Дипломске академске студије другог циклуса – мастер студиј Разредна настава, трају једну годину (два семестра) и вреднују се са 60 ECTS бодова.
Циљ академских студија другог циклуса разредна настава је да се настави образовање дипломираних професора разредне наставе, након студија првог циклуса, јачањем постојећих и стицањем нових одговарајућих компетенција у циљу развоја и унапређења методичких наука у области разредне наставе и развијања научноистраживачког рада у овој области, као претпоставки унапређења наставних дјелатности у базичном основношколском циклусу. Квалитетно образовање које нуди овај програм представља темељ за цјеложивотно бављење васпитно-образовним радом, а то је један од битних елемената напретка сваког друштва. Подршка овом програму је у функцији подизања квалитета образовања и унапређења школства у Републици Српској – БиХ.
СТУДИЈСКИ ПРОГРАМ ПРЕДШКОЛСКО ВАСПИТАЊЕ - 120 ECTS
Наставни план и програм другог циклуса студија Предшколско васпитање Педагошког факултета Бијељина темељи се на Болоњској декларацији и примјени стандарда ЕCTS бодовања.
Дипломске академске мастер студије за стицање квалификације мастер предшколског васпитања – 300 ECTS усклађене су са најсавременијим стратегијама и концепцијама раног учења и успостављања континуитета учења и развоја предшколске дјеце, а засноване су на најсавремeнијим приступима универзитетској настави, укључујући одговарајуће стручно-методичке аспекте истраживања, повезивања сазнања са праксом предшколства и наставну подршку студентима у самосталном раду, заснованом на мултидисциплинарном учењу проблемске, истраживачке и откривалачке оријентације. Дипломске академске студије другог циклуса – мастер студиј Предшколско васпитање, трају двије године (четири семестра) и вреднују се са 120 ECTS бодова.
Циљ академских студија другог циклуса Предшколско васпитање је да се настави образовање дипломираних васпитача предшколске дјеце, након студија првог циклуса, јачањем постојећих и стицањем нових одговарајућих компетенција, продубљивањем и усавршавањем теоријских и практичних знања и вјештина за квалитетно бављење дјелатношћу предшколског васпитања и образовања у институцијама за предшколско васпитање и образовање и институцијама које се баве друштвеном бригом о предшколској дјеци.
СТУДИЈСКИ ПРОГРАМ ПРЕДШКОЛСКО ВАСПИТАЊЕ И ОБРАЗОВАЊЕ - 60 ECTS
Дипломске академске студије за мастера предшколског васпитања – 300 ECTS усклађене су са најсавременијим стратегијама и концепцијама раног учења и успостављања континуитета учења и развоја предшколске дјеце, а засноване су на најсавремнијим приступима универзитетској настави, укључујући одговарајуће стручно-методичке аспекте истраживања, повезивања сазнања са праксом предшколства и наставну подршку студентима у самосталном раду, заснованом на мултидисциплинарном учењу, проблемске, истраживачке и откривалачке оријентације.
Дипломске академске студије другог циклуса – мастер студиј Предшколско васпитање и образовање, траје једну године (два семестра) и вреднују се са 60 ECTS бодова.
Циљ академских студија на другом циклусу студија Предшколско образовање и васпитање је да настави образовање васпитача предшколске дјеце, након студија првог циклуса, јачањем постојећих и стицањем нових одговарајућих компетенција, продубљивањем и усавршавањем теоријских и практичних знања и вјештина за квалитетно бављење дјелатношћу предшколског васпитања и образовања у институцијама за предшколско васпитање и образовање и институцијама које се баве друштвеном бригом о предшколској дјеци.
СТУДИЈСКИ ПРОГРАМ ИНФОРМАТИКА У ОБРАЗОВАЊУ - 120 ECTS
Дипломске академске студије ИНФОРМАТИКА У ОБРАЗОВАЊУ – МАСТЕР примарно су усмјерене на образовање наставника (професора) и засноване на проучавању информатичких и педагошких дисциплина формативних за ову професионалну дјелатност, а секундарно су усмјерене ка образовању кадрова за рад у различитим пословним системима у склопу пружања информатичке и педагошке подршке развоју кадрова и сл.
Овај студиј је, на нивоу другог циклуса двогодишњег (четворосеместралног) мастер студија, организован у континуитету вертикалне повезаности након првог (трогодишњег циклуса) Техничко образовање и информатика у духу Болоњског процеса. Вриједност другог циклуса студија је 120 бодова. Надограђен је на I циклус (180 ECTS бодова) студија Техничко образовање и информатика. Излазни профил који се стиче по завршетку студијског програма je мастер информатике у образовању - 300 ECTS.
Циљ студијског програма дипломских академских студија ИНФОРМАТИКА У ОБРАЗОВАЊУ – МАСТЕР је висококвалитетно образовање студената за професионално обављање свих врста послова у области информатичког образовања, као и послова у другим дјелатностима у различитим пословним системима у оквиру послова информатичке подршке. Основна сврха овог студијског програма јесте да образује студенте за радно мјесто наставника информатичког подручја у основним и средњим школама, организатора и реализатора образовних и наставних активности у другим институцијама система васпитања и образовања и организацијама и пословним системима у оквиру стручног усавршавања запослених, као и да их оспособи за теоријски и истраживачки рад у области информатике. Дипломске академске студије информатике у оквиру којих се образују будући наставници и руководиоци у школама прате: потребе система васпитања и образовања у Републици Српској, образовне стандарде, друштвене потребе за оваквим наставничким профила на нивоу Републике Српске, посебно изражену у појединим регионима.
Дипломске академске студије ИНФОРМАТИКА У ОБРАЗОВАЊУ – МАСТЕР примарно су усмјерене на образовање наставника (професора) и засноване на проучавању информатичких и педагошких дисциплина формативних за ову професионалну дјелатност, а секундарно су усмјерене ка образовању кадрова за рад у различитим пословним системима у склопу пружања информатичке и педагошке подршке развоју кадрова и сл.